De MedWinter Deals

Contextual advertising

Advertenties met een hogere effectiviteitscore dan normale advertenties

Een advertentie tonen aan iedereen die de website bezoekt is niet meer van deze tijd vanwege de nieuwe privacy regels. Met contextual advertising wordt daarom een advertentie niet meer geplaatst op basis van persoonsgegevens van de gebruiker. Er wordt een match gemaakt tussen de content van de pagina en de advertentieboodschap. Hierbij treedt het Halo-effect op, want het effect van de advertentie is groter naarmate de consument, de context als betrouwbaar en relevant beoordeelt.

Normal vs contextual ads 

Op basis van deze twee heat maps is te zien dat de advertentie die gebaseerd is op context een hogere effectiviteit laat zien dan bij een normale advertentie. De reden van dit verschil is omdat bij contextual advertising gebruik is gemaakt van de context. Het bericht van doctorlounge (paars) heeft een onderwerpstitel die gaat over IBD. De advertentie matcht met de inhoud van de pagina waardoor de advertentie relevanter is voor de bezoeker.

Contextual advertising leidt tot een hogere effectiviteit van uw campagne. 

Op het nieuwsplatform MedZine

Hoe het werkt

Door gebruik te maken van contextual advertising passen wij uw marketingboodschap aan wat in lijn staan met de context waarin het wordt getoond.

Subspecialismen

De advertentie wordt speciaal ingericht zodat de doelgroep van uw specifieke deelspecialisme geïnteresseerd raakt en de boodschap begrijpt.

Onderwerp

Richt je advertentie zo in dat je geplaatst wordt bij de meest relevante artikelen over jouw onderwerp. Hierdoor zien mensen die zoeken naar jouw product de advertentie.

Overige factoren

Wij richten de advertentie zo in dat deze door relevante zoekwoorden nooit bij een verkeerd onderwerp verschijnt.

Meer rendement

Door specifiek te targetten op mensen die al geïnteresseerd zijn bespaard dit veel geld door campagnes uit te voeren bij mensen die niet geïnteresseerd zijn. Hierdoor bespaard u veel geld en target u gerichter.

nieuwe AVG-wet

Bij contextueel advertising gaat het niet over het opslaan van persoonsgegevens maar over het targetten van mensen die een gerelateerde site bezoeken. Hierdoor voldoen ze aan de richtlijnen van de nieuwe AVG-wet.

Site bekendheid

Vanuit de advertentie wordt je met één klik doorgestuurd naar de website. Hierdoor is de website makkelijk te bereiken en kan er geen ruis ontstaan in het zoeken.

Hét hoogste medische bereik

Het bereik van MedZine

Op het nieuwsplatform MedZine wordt contextual advertising toegepast. MedZine bestaat uit 10 portalen die elk gericht zijn op een specifiek aandachtsgebied.

Medi-Access

Het inlogsysteem Medi-Access zorgt voor een enorm medisch bereik.

Meet uw bereik

Bereken uw medisch bereik met onze tool en begin direct met adverteren onder uw doelgroep.