Het aantal beluisterde medische podcasts is aanzienlijk gestegen de afgelopen jaren en daarmee het aanbod ook. Met podcasts kan er op een relatief nieuwe manier een specifieke boodschap overgebracht worden op een gesegmenteerde doelgroep.
Gesegmenteerd
Met een podcast kan een selectief en groeiend bereik eenvoudig behaald worden via eigen kanalen. Wanneer Medi-Access gekoppeld is kan de de doelgroep ook gesegmenteerd bereikt worden.
Betrokkenheidsniveau
Met een podcast kan een selectief en groeiend bereik eenvoudig behaald worden via eigen kanalen. Wanneer Medi-Access gekoppeld is kan de de doelgroep ook gesegmenteerd bereikt worden.
Effectiviteit
Met een podcast kan een selectief en groeiend bereik eenvoudig behaald worden via eigen kanalen. Wanneer Medi-Access gekoppeld is kan de de doelgroep ook gesegmenteerd bereikt worden.
Onderzoek onder de HCP’s
Onder de HCP’s hebben wij een onderzoek gedaan naar of er behoefte was voor podcast. De resultaten geven weer dat podcast voornamelijk wordt beluisterd door de jonge doelgroep (30 tot 45 jaar). Deze groep gaf aan dat podcast een effectieve manier is om medische informatie te krijgen en te verwerken.
Behoefteniveau hoog
Jonge doelgroep (30-45)
Effectief
Lorem ipsum
Creatief met geluid
Combineer uw podcast
Om de volledige doelgroep aan te spreken moet de podcast in combinatie met een andere communicatie-uiting worden ingezet.
Infographic
De belangrijkste punten uit de podcast worden overzichtelijk in een medische infographic geplaatst.
Printversie
Gesproken tekst wordt uitgeschreven in een document. De oudere doelgroep geeft hier de voorkeur aan.
Adverteren
Op MedZine wordt de podcast gepromoot onder 48.000 HCP’s waardoor het aantal luisteraars stijgt.